ابر رایانه گوگل مشکلی برای رمز ارزها ایجاد نمی‌کند؟ - وبلاگ

ابر رایانه گوگل مشکلی برای رمز ارزها ایجاد نمی‌کند؟

ویتالیک بوترین سازنده اتریوم درباره رایانه کوانتومی گوگل این‌ طور می‌گوید که این کامپیوتر برای رمز ارزها مشکلی ایجاد نمی‌کند و گفت که در این باره نگران نیست و حتما قرار نیست که فردا دنیا از هم بپاشد.

پس از اینکه گوگل در نهایت نتایج رایانه کوانتومی خود را که استانداردهای ابر رایانه‌ها را در انجام یک وظیفه جابه‌جا کرده است، به نمایش گذاشت، همه دارندگان رمز ارزها می‌خواهند بدانند که این اتفاق برای ارزهای دیجیتالی به چه معناست. از این گذشته، بیت کوین و اتریوم روی الگوریتم رمز ارزها ساخته شده‌اند که به لحاظ تئوری، رایانه کوانتومی گوگل می‌تواند آن‌ها را از کار بیندازد.

می توان گفت در این میان حداقل یک نفر نگران نیست ویتالیک بوترین به Forkast News گفت دنیا قرار نیست فردا از هم بپاشد او گفت کاری که گوگل انجام داده است بیشتر یک کار تئوری و مفهومی است و با اشاره به اینکه هنوز ما همجوشی هسته‌ای را به عنوان یک منبع انرژی روزانه درک نکردیم این اتفاق را به ظهور بمب هیدروژنی هفتاد سال پیش تشبیه کرد.

همچنین بوترین زمان تبدیل مدل مفهومی گوگل به واقعیت را بیش از یک دهه می‌داند این ادعا که پردازش کوانتومی باعث از بین رفتن رمز ارزها می‌شود را تکذیب می‌کند و گفت این درست نیست که پردازش کوانتومی رمز ارزها را از بین میبرد بلکه ممکن است آنها برخی الگوریتم‌های رمزنگاری را از بین ببرند اما ما برای هر الگوریتم رمزنگاری که رایانه‌های کوانتومی می‌توانند بازگشایی کنند یک الگوریتم جایگزین داریم.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

4 × یک =