تفاوت توکن و کوین در چیست؟ - آموزش مباحث علمی رمزارزها - چنج کن

تفاوت توکن و کوین در چیست؟

تفاوت این دو در داشتن بلاک چین مجزا از هم است. یعنی کوین ها برای خود یک دفتر کل توزیع شده (بلاک چین) مجزا دارند ولی توکن ها از بستر بلاک چین آماده ای استفاده می کنند و ارز خودشان را تولید می کنند. به طور مثال اتریوم با ایجاد پلتفرم خود باعث شده تا هر کسی بتواند با برنامه ای که برای قرارداد هوشمند توکنش می نویسد و با پرداخت هزینه با توجه به حجم قرارداد هوشمندش یک توکن برای خودش بر بستر اتریوم داشته باشد.

این کار علاوه بر افزایش سرعت ایجاد توکن، زحمات پیاده سازی بلاک چین را نیز ندارد. و تمرکزش را بر روی پروژه ای که می خواهد از این توکن استفاده کند معطوف می کند. به طور مثال بیت کوین، اتریوم، ترون، نئو همگی کوین هستند، یا به عنوان بهتر سکه هستند. که همگی دارای بلاکچینی مجزا هستند.

چه نیازی به داشتن توکن است؟

اگر شما صاحب ایده باشید. و بخواهید از رمزارز مجازی در ایده ی خود استفاده کنید. باید یک توکن یا کوین مخصوص به خودتان را داشته باشید. به طور مثال در بازی کلش آف کلنز سازنده می توانست از توکن های واقعی بر بستر اتریوم استفاده کند، با این کار ارزش توکن هایش بیشتر شده، و در واقع قیمت سهام بازی خودش را بالا برده است. و سود فزاینده ای می کند. پس جا دارد از ویتالیک بوترین تشکر کرده و از این قابلیتش برای پیاده سازی توکن خودتان استفاده کنید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یازده − 3 =