آدرس بیت کوین چیست؟ خرید و فروش و تبادل رمزارز - چنج کن!

آدرس بیت کوین چیست؟

همانند کارت بانکی که دارای شماره کارت یکتاست، و هر بانکی در ایران ۴ رقم اول شماره کارتش متفاوت است. به طور مثال، کارت بانک ملی با شماره ی ۶۰۳۷ آغاز می شود. بیت کوین نیز دارای آدرس های متنوعی است. که ابتدای این آدرس ها با هم متفاوت است.

آدرس بیت کوین همان کاری را می کند، که شماره کارت بانکی انجام می دهد. بانک برای هر شخصی یک شماره کارت تخصیص می دهد، که مختص این شخص بوده و این شماره را برای فرد مورد نظر تخصیص می دهد. ولی در مورد رمزارز ها از جمله بیت کوین، می توان گفت هر شخصی می تواند چندین آدرس بیت کوین با فرمت های مختلف داشته باشد که تولید این آدرس ها با توجه به یک سری توابع ریاضی بوده و خود شخص نیز می تواند با انجام عملیات ریاضی یک آدرس برای خودش در شبکه ی بیت کوین تخصیص دهد.

باید توجه داشت که در شبکه ی بیت کوین تولید آدرس به این صورت است که شما یک رمز برای خودتان در نظر می گیرید. (باید ملاحظات مربوط به انتخاب رمز بهینه را در این کار در نظر بگیرید) که این رمز شما به تابع Sha256 داده شده و خروجی آن ۲۵۶ عدد، صفر و یک است. این تابع یک طرفه بوده و با داشتن خروجی sha256 به ورودی آن نمی توان دست یافت. به این ۲۵۶ بیتی که ساخته شد، private key یا کلید خصوصی گفته می شود.

با داشتن کلید خصوصی که در واقع یک عدد بسیار بزرگ است. و با تکرار الگوریتم مشخصی ECDSA بر روی تابع elliptic curve و یک سری توابع رمزنگاری به آدرس بیت کوین دست یافت. توجه داشته باشید با داشتن آدرس بیت کوین تقریبا دستیابی به کلید خصوصی امکان پذیر نیست.

توجه داشته باشید به هیچ وجه کلید خصوصی خودتان را در اختیار کسی قرار ندهید چون با داشتن این کلید در واقع به بیان ساده شما کارت بانکی خودتان با تمامی رمزهایش ازجمله رمز دوم آن را در اختیار شخص قرار داده اید و به راحتی می تواند بیت کوین شما را از حسابتان خارج کند.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دو × سه =