به هیچ عنوان برای فرد دیگری از حساب بانکی خود رمزارز خریداری و ارسال نکنید! - وبلاگ

به هیچ عنوان برای فرد دیگری از حساب بانکی خود رمزارز خریداری و ارسال نکنید!

امروزه کلاهبرداری با ارزهای دیجیتال رواج یافته است. برای فعالیت در این حوزه ضروری است با انواع روش‌های کلاهبرداری با ارز دیجیتال و رمز ارز و نحوه جلوگیری از آن‌ها آشنا شوید. بهتر است با چشمانی کاملا باز در بازار ارز دیجیتال فعالیت کنید و با شنیدن داستان زندگی افرادی که به واسطه سرمایه‌ گذاری در انواع رمز ارز مخصوصا بیت کوین طی مدتی کوتاه ثروتمند شده‌اند، سرمایه‌تان را به باد ندهید! با گسترش مقبولیت و میزان استفاده از ارزهای دیجیتال طبیعی است روش‌های کلاهبرداری متعددی خلق شوند. تبهکاران سایبری اکنون تمرکز ویژه‌ای روی دارایی رمز ارزی کاربران دارند، به همین دلیل بهتر است انواع کلاهبرداری از طریق ارز دیجیتال و نحوه محافظت از سرمایه‌ خود در برابر آن‌ها را بشناسید.

روشی که بسیار عادی و مهندسی شده، شما را به عنوان همکار، به صورت دور کاری و با حقوق عالی جذب خود می‌کند و از همه مهمتر با ارسال پیش پرداخت به صورت رمزارزی و حتی ریالی به راحتی اعتماد سازی می‌کند.

در ادامه به شیوه عملکرد این نوع کلاهبرداری میپردازیم تا با آگاهی نسبت به آن باعث کاهش آمار به دام افتادگان این نوع کلاهبرداری شویم.

این نوع کلاهبرداری دو قربانی دارد، نقش ها رو ببینید:

اینفوگرافیک نحوه عملکرد کلاهبرداری

شاید در نگاه اول نحوه عملکرد این کلاهبرداری را متوجه نشوید پس با من همراه باشید تا به عملکرد و سازوکار آن آگاه شوید.

قدم اول، انتشار آگهی جذب و استخدام فرد جویای کار

افراد جویای کار، جذب این آگهی می‌شوند و با فرد کلاهبردار ارتباط می‌گیرند، موقعیت شغلی معمولا به این صورت معرفی می‌شود:

در قبال دریافت وجه ریالی، که ابتدا به شما پرداخت می‌شود (جهت اعتماد سازی) و پس از کسر کارمزد خود (باز هم اعتماد سازی) مبلغ ریالی را به حساب صرافی خود انتقال دهید و رمزارز خریداری کنید.

فرد جویای کار هم که با دیدن شرایط مطلوب موقعیت و با توجه به اینکه مبلغ ابتدا به حسابش واریز می‌شود و سپس خرید را انجام می‌دهد، اغلب به پذیرش شرایط و شروع به همکاری می‌کند.

معمولا همه فکر می‌کنیم شماره حساب و شماره ۱۶ رقمی کارت چیز مهمی نیست و میتوان در اختیار هر فردی قرار داد، در این مرحله فرد کلاهبردار از شما همین شماره کارت و حساب را می‌گیرد تا پولی را به حساب انتقال دهد تا شروع به کار نماید ولی ادامه را بخوانید!

قدم دوم، جذب فرد خریدار رمزارز

احتمالا فروشنده‌های رمزارز در شبکه های اجتماعی را به وفور دیده باشید، که حتی با قیمتی بسیار پایین تر از قیمت فعلی آن ارز معامله میکنند، از خود پرسیده اید که چرا؟؟

وقتی که کلاهبردار، یک فرد خریدار رمزارزی را پیدا کرد شماره کارت فرد جویای کار را برای انتقال مبلغ معامله به خریدار میدهد، اینجاست که رد حساب بانکی فرد جویای کار در سیستم بانکی ثبت میشود و توسط مراجع قضایی قابل پیگیری است.

قدم سوم، خرید رمزارز و ارسال برای فرد دیگری

در این مرحله فرد کلاهبردار در پوشش همکار به فرد جویای کار ( خدایی نکرده شما) دستور خرید رمزارز و ارسال آن به آدرس مشخصی را می‌دهد، در واقع کلاهبرداری در این مرحله رخ می‌دهد، آدرس ارسالی شما، آدرس کیف پول شخصی فرد کلاهبردار است و در واقع هیچ خریدی برای فرد خریدار انجام نمی‌شود، تراکنش های بلاکچین به صورت ناشناس و غیرقابل ردیابی هستند ولی حساب بانکی شما برای او قابل پیگیری و ردیابی است و بعد از چند روز تمامی حساب های بانکی شما توسط پلیس فتا مسدود شده و با پیگیری مراجع قضایی همراه خواهد شد.

به چند دلیل اکنون فضای رمز ارزها برای مجرمان سایبری بسیار جذاب شده است. نخست این که تراکنش‌ها در این دنیا ناشناس هستند، پس بعد از کلاهبرداری و سرقت ارزهای دیجیتال یک قربانی، هیچ ردی از تبهکار باقی نخواهد ماند، مگر این که او رفتار ناشیانه‌ای انجام بدهد. پس به طور عادی همه کلاهبرداری های انجام شده با ارز دیجیتال غیر قابل ردیابی و پیگیری است، مگر این که مواردی (انگشت شمار) استثنا وجود داشته باشد. دلیل دیگر تمرکز سارقان روی حوزه کریپتوکارنسی نوظهور بودن آن است، چرا که میزان آگاهی اغلب کاربران نسبت به موارد امنیتی مربوط به ارزهای دیجیتال پایین است.

نمونه چت فرد قربانی شده با فرد کلاهبردار

امیدوارم متوجه شده باشید عواقب خرید رمزارز برای فرد ناشناس و غیرقابل اعتماد چی میتونه باشه و با بالا بردن آگاهی خود و اطرافیان و دوستان از رخ دادن چنین موارد پیشگیری کنیم.

۴.۶/۵ - (۲۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

6 + 20 =