مرج اتریوم؛ از چیستی تا چگونگی ورود به دنیای ارز دیجیتالی - وبلاگ

مرج اتریوم؛ از چیستی تا چگونگی ورود به دنیای ارز دیجیتالی

این روزها اگر در بازار ارز دیجیتال فعال باشید، حتما با نام مرج اتریوم آشنا شده‌اید. دنیای ارزهای دیجیتالی هرروز در حال رشد و پیشرفت است. این بازار که هرروزه مخاطبان جدیدی به آن اضافه می‌شوند، به عنوان یکی از اصلی‌ترین بازارهای اقتصادی روز دنیا شناخته می‌شود.

از همین رو رشد و پیشرفت نیز در این بازار بسیار افزایش یافته است. ارزهای دجیتالی مختلف هریک با رشد و پیشرفت به دنبال افزایش جذب مخاطبین خود هستند. در این بین، اتر نیز به عنوان یکی از ارزهای محبوب، سعی کرده است تا رشد خوبی داشته باشد. این ارز که در طی مدت اخیر نوسانات بسیاری را تجربه کرده، با ارائه طرح جدید آپدیت خود به دنبال رشدی بیشتر در این بازار است. رشدی که در صورت درست پیش رفتن برنامه آپدیت و مرج اتریوم، می‌تواند بازار ارزهای دیجیتالی را بسیار تحت تاثیر قرار دهد.

اگر به دنبال کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه هستید، همراه ما باشید. در ادامه درباره این آپدیت جدید مرج اتریوم و نکات آن اطلاعات بیشتری را بیان خواهیم کرد. نکاتی که به شما کمک کند تا آپدیت جدید اتر به نام مرج اتریوم را به خوبی بشناسید و در جهت سرمایه گذاری بر روی این پروژه، تصمیم مناسبی را بگیرید.

آپدیت جدید مرج اتریوم و چگونگی شروع به کار آن

شبکه اتریوم به عنوان یکی از ارزهای محبوب بازار ارزهای دیجیتال، در طی سال‌های گذشته فعالیت خود را روی انتقال خود از گواه اثبات کار به اثبات سهام تغییر داده است. این تغییرات به دنبال بهبود وضعیت شبکه اتریوم انجام شد تا بتواند خود را بهبود بخشیده و رشد و پیشرفت بیشتری را در این بازار به دست آورد. البته این انتقال نیاز به زمان کافی دارد تا برای آن بتوان زیر ساخت‌های لازم و کافی را تغییر داد. از همین رو در حال حاضر مدتی است که بر روی آن فعالیت دقیقی انجام می‌شود.

تمامی این فعالیت که در بین آپدیت‌های اتریوم به ثبت رسیده است، با نام مرج اتریوم یا آپدیت ارز اتریوم شناخته می‌شود. آپدیتی که هارد وورک‌ها و سافت‌ وورک‌های مخصوص به خود را داشته و در بلند مدت برای تمامی ابعاد آن برنامه‌ریزی کاملی شکل گرفته است.

ابعادی که در ابتدا زنجیره بیکن را به راه اندازی انداخت و به این وسیله الگوریتم اثبات سهام را وارد شبکه اتریوم کرد. در ادامه به وسیله شبکه راه اندازی زنجیره بیکن، استفاده از الگوریتم الگوی گواه اثبات کار در کنار استفاده از اگوریتم گواه اثبات سهام برقرار است و می‌توان از هر دو به راحتی استفاده کرد. علاوه بر این، این موضوع سبب شد تا شبکه به صورت هیبریدی نیز در حال فعالیت و کار باشد.

آپدیت مرج اتریوم چیست؟ بعد از ادغام اتریوم 1 و 2 چه اتفاقی می افتد؟
تغییرات ایجاد شده در آپدیت جدید اتریوم

اهمیت و دلیل ادغام اتریوم یا آپدیت مرج اتریوم بر روی این ارز دیجیتال

همان‌طور که پیش از این نیز مطرح شد، اصلی‌ترین دلیل استفاده از این آپدیت بر روی شبکه اتریوم، تغییر وضعیت الگوریتم مورد استفاده است. الگوریتم مورد استفاده کنونی، الگوریتمی است که بسیاری از ارزهای از جمله بیت کوین در حال استفاده از آن هستند. این الگوریتم که با نام مکانیسم اثبات کار یا POW شناخته می‌شود،برای استخراج اتریوم میزان انرژی بسیاری را هدر می‌دهد. در واقع با استفاده از این الگوریتم، برای انجام محاسبات دشوار بلاکچین لازم است تا انرژی بسیار زیاد و سخت افزارهای بسیار کاملی مصرف شود.

به وسیله الگوریتم جدید با نام مکانیسم اثبات سهام که با نام PoS شناخته می‌شود، می‌توان از انرژی مورد نیاز کاست. در این الگوریتم، به جای اختصاص برق برای تامین انرژی محاسباتی، تنها لازم است که ارز دیجیتالی شخصی در فرآیندی با نام استیکینگ (STACKING) قرار گیرد. با استفاده از این فرآیند مراحل انجام محاسبات ارز دیجیتال، با انژی بسیار کمتر و بسیار راحت‌تر و با سرعت بیشتری انجام می‌شود. موضوعی که اصلی‌ترین و مهم‌ترین مزیت استفاده از الگوریتم اثبات سهام محسوب می‌شود.

بررسی مهم‌ترین باورهای رایج اشتباه درباره ادغام یا مرج اتریوم

درباره مرج اتریوم اطلاعات بسیاری در دنیای ارزهای دیجیتالی وجود دارد. با اینکه برخی از این اطلاعات درست هستند، اما وجود اطلاعات غلط یا نیمه غلط سبب شده است تا درباره مرج اتریوم تصویری اشتباه در باور عمومی شکل گیرد. از همین رو در این بخش با بررسی باورهای شکل گرفته درباره مرج اتریوم، سعی داریم تا معرفی این ارز را کامل کرده و اطلاعات دقیق‌تری را در اختیار شما قرار دهیم. برخی از باورهای اشتباه که این روزها بسیار رایج شده است، عبارت است از:

۱. افزایش چشم گیر سرعت تراکنش به وسیله مرج اتریوم

اگر به فکر این هستید که با مرج اتریوم قرار است تا سرعت انجام تراکنش‌ها تا چند برابر افزایش یابد، اشتباه فکر می‌کنید. با اینکه آپدیت جدید اتریوم بر روی سرعت آن تاثیر دارد و این سرعت را افزایش خواهد داد، اما باید بدانید که این سرعت میزان چشم گیر و عجیبی دارد. افزایش سرعت انجام تراکنش پس از آپدیت مرج اتریوم نامحسوس بوده و به صورت واضح و مشخص احساس نخواهد شد.

آپدیت مرج اتریوم چیست؟ بعد از ادغام اتریوم 1 و 2 چه اتفاقی می افتد؟
مرج اتریوم و باورهای نادرست درباره آن!

۲. کاهش هزینه  گس فی به وسیله آپدیت مرج اتریوم

به وسیله آپدیت مرج اتریوم، مکانیسم اجماع تغییر پیدا می‌کند. این موضوع تاثیری را بر روی افزایش شبکه ندارد و آن تغییری نخواهد داشت. از همین رو با تغییر نکردن شبکه، هزینه گس فی نیز تغییری را مشاهده نمی‌کند. کاهش هزینه گس فی، در زمانی است که شبکه رشد پیدا کرده و ارتقا پیدا کند. پس اگر به فکر کاهش هزینه گس فی خود هستید، به وسیله مرج اتریوم به آن دست پیدا نخواهید کرد

با این حال، کاهش کارمزد اتریوم و گس فی، به عنوان یکی از برنامه‌های شبکه اتریوم در نطر گرفته شده است. در آپدیت‌های بعدی از این شبکه، قرار است تا کارمزدهای اتریوم نیز کاهش یابد و هزینه کمتری را از مخاطب خود دریافت نماید.

۳. امکان برداشت اتریوم، بلافاصله بعد از به‌روزرسانی شبکه

اگر به این فکر هستید که بلافاصله پس از آپدیت مرج اتریوم، اترهای خود را برداشت کنید، سخت در اشتباه هستید! با اینکه اتریوم‌های سرمایه‌گذاری شده بر روی زنجیره بیکن در حال حاضر قفل شده‌اند، اما امکان برداشت آن‌ها بلافاصله پس از آپدیت نیز مهیا نخواهد شد. برای این موضوع چیزی در حدود ۶ تا ۱۲ ماه زمان لازم است.

مهم‌ترین نتایج احتمالی پس از آپدیت مرج بر روی استخراج مرج اتریوم

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در زمان استفاده از هر آپدیت جدیدی مورد بررسی قرار می‌گیرد، بررسی اهداف و نتایج احتمالی پیش بینی شده برای آن روند است. روند انجام ادغام یا آپدیت مرج اتریوم نیز از این قاعده جدا نیست با اهداف خاصی شروع به کار کرده است. همان‌طور که پیش از این نیز بیان شد، پس از انجام آپدیت جدید الگوریتم اتریوم از اثبات کار به اثبات سهام تغییر پیدا می‌کند. این موضوع نشان می‌دهد که استخراج اتریوم به پایان خواهد رسید. با این حال، این موضوع حتمی و قطعی نیست و ممکن است تغییراتی در روند آن به وجود آید.

ارزینجا مگ | بررسی و آموزش بازار ارزهای دیجیتال | برای انفجار اتریوم آماده اید؟ | ارزینجا مگ | بررسی و آموزش بازار ارزهای دیجیتال
افزایش قیمت اتریوم یا کاهش آن، در گروی مرج اتریوم!

اصلی‌ترین احتمالات پیش رو پس از رونمایی از آپدیت مرج اتریوم به سه سناریو تقسیم می‌شود:

۱. تغییر ماهیت کاربران از الگوریتم POW به POS

یکی از سناریوهای احتمالی که ممکن است پس از رونمایی از مرج اتریوم پیش بیاید، تغییر ماهیت فعالیت مخاطبان اتریوم است. به این گونه که این افراد با فروش تمامی تجهیزات خود به سراغ استفاده از الگوریتم POS و خرید تجهیزات مورد نیاز برای استیکینگ شوند. البته محققین و پزوهشگران این اتفاق را کمرنگ می‌دانند زیرا این افراد اگر به دنبال استفاده از استیکینگ بودند، پیش از خرید تجهیزات استخراج به سراغ این فعالیت می‌رفتند! با این حال، در صورتی که این سناریو با محبوبیت روبه‌رو شود، احتمال افزایش قیمت اتریوم بسیار بالا خواهد رفت.

۲. ایجاد یک فورک از اتریوم با مکانیسم POW

احتمال به وجود آمدن یک فورک از اتریوم با مکانیسم اثبات کار نیز وجود دارد. در زمان پیش بردن آپدیت اتریوم، توسط تیم توسعه اتریوم اعلام شد که به هیچ عنوان هیچ فورکی از اتریوم ایجاد نخواهد شد. با این حال، ممکن است تحت شرایط و در صورت نیاز شدید، این اتفاق نیز به عنوان یک سناریو پیش آید. البته براساس گفته‌های تیم توسعه اتریوم این روند نیز با احتمال کمی روبه‎رو است. احتمالی که لازم است تا براساس شرایط پیش آمده در زمان اعلام آپدیت مرج اتریوم به درستی سنجیده شود.

۳. استفاده از دیگر ارزها برای استخراج!

یکی از اتفاقات ممکن دیگر پس از رونمایی از اتریوم، استفاده از دیگر ارزها برای استخراج کننده اتریوم است. در واقع اگر فرد به سراغ دو راهکار قبلی نرود، مجبور است تا ارز مورد نظر خود را برای استخراج تغییر دهد. ریون کوین و اتریوم کلاسیک دو ماین ارز احتمالی هستند که احتمالا به عنوان جایگزین انتخاب خواهند شد. باید توجه داشته باشید که این سناریو نسبت به دو سناریو دیگر بیان شده احتمال وقوع بیشتری را دارد!

تاریخ اجرای به‌روزرسانی مرج اتریوم منتشر شد - ارزدیجیتال
آینده بازار ارز دیجیتال، در گروی پیشرفت مرج اتریوم

بررسی تاثیر احتمالی آپدیت مرج اتریوم بر روی دیگر اقیمت ارز اتریوم

اگر به فکر سرمایه گذاری باشید، به طور حتم برای شما تغییرات قیمت اتریوم پس از ورود مرج اتریوم به بازار سوال شده است. در واقع باید گفت که نمی‌توان پیش بینی درستی از چگونگی ایجاد تغییرات بر روی اتریوم پس از رونمایی از مرج اتریوم داشت. این موضوع را می‌توان به دلیل سه سناریوی احتمالی پس از ادغام اتریوم دانست.

همان‌طور که مشخص است، نمی‌توان پیش بینی دقیقی را از اتفاق پیش رو داشت. با این حال، تیم توسعه دهندگان اتریوم به دنبال افزایش بود خود هستند. این تیم با در نظر گرفتن بهترین وضعیت و شرایط، رشد و پیشرفت ارز اتریوم را پیش بینی کرده‌اند. با این حال، این در صورتی است که تمامی مراحل و روند مرج اتریوم به صورتی دقیق و کامل پیش برود. این موضوع می‌تواند وضعیت آینده اتریوم را به شدت تحت تاثیر خود قرار داده و وضعیت متفاوتی را برای این ارز در آینده احتمالی بسازد.

یکی از مهم‌ترین موضوعات تاثیرگذار بر روی افزایش یا کاهش قیمت مرج اتریوم می‌تواند زمان حضور این ارز در بازار باشد. در واقع در صورتی که آپدیت برنامه ریزی شده در زمان مقرر به بازار عرضه شود، احتمال افزایش قیمت برای آن بیشتر است. این موضوع اگر با تاخیر باشد، اعتماد سرمایه گذاران بر روی این ارز کاهش یافته و می‎تواند به سقوط و کاهش شدید قیمت اتریوم بینجامد.

آخرین نکات درباره مرج اتریوم به عنوان یک ارز دیجیتال

اگر در بازار ارزهای دیجیتال فعالیت داشته باشید، حتما اخبار روز این بازار را به دقت دنبال می‌کنید. یکی از اصلی‌ترین اخبار این روزهای بازار ارزهای دیجیتال، اعلام آپدیت جدید اتریوم است. مرج اتریوم که به عنوان آپدیت جدید این ارز اعلام شده است، تفاوت‌های بسیاری را ارز قبلی دارد. این ارز به وسیله ایجاد تفاوت‌های خود به دنبال آن است که تغییراتی را در روند و مسیر اتریوم به وجود آورد.

در این مقاله با بررسی چیستی مرج اتریوم، سعی کردیم تا درباره آن اطلاعات دقیقی را برای شما به ارمغان آوریم. اطلاعاتی که به صورت دقیق به شما کمک کند تا مرج اتریوم را به عنوان شکلی جدید از اتریوم در بازار بشناسید و پیش از ورود آن به دنیای ارزهای دیجیتالی، نسبت به آن اطلاعات دقیق و کاملی به دست آورید. امید است خواندن این مقاله و نکات بیان شده، بتواند به شما در سرمایه گذاری بهتر و گرفتن نتایج مناسب‌تر کمک کننده باشد.

منبع: coindesk

۵/۵ - (۶ امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

شش + 20 =