نگاهی عمیق تر به استیبل کوین ها - وبلاگ

نگاهی عمیق تر به استیبل کوین ها

حتی افرادی که با رمز ارزها آشنا هستند ممکن است با استیبل کوین ها آشنا نباشند. آنها نوع خاصی از رمز ارزها هستند که برای کاهش نوسانات قیمت طراحی شده اند. ساده ترین توضیح برای استیبل کوین ها این است که یک نوعی از رمز ارزی است که وابسته به دارایی دیگر است مثل پشتوانه.

استیبل کوین ها میتوانند به هر چیزی وابسته باشد.

وقتی اغلب مردم در مورد استیبل کوین ها فکر میکنند، آنها فکر میکنند که یک کوین به مقدار پشتوانه اش متصل است، مانند دلار. در حالی که این یک شرایط خیلی معمول است. از نظر فنی یک استیبل کوین میتواند به هر دارایی وصل باشد. یعنی شما میتوانید یک استیبل کوینی درست کنید که به فلزات گران بها وابسته باشد، یا دیگر رمزارزها و یا ترکیبی از دارایی ها.

هدف استیبل کوین این است که همیشه‌ی همیشه ارزش یکی از دارایی های پشتیبان اش را داشته باشد. به عنوان مثال، یک استیبل کوینی که به دلار وابسته است، ارزش اش حدود یک دلار است.

استیبل کوین ها به شما اجازه استفاده رمزی از پشتوانه را میدهد.

چون استیبل کوین ها به پشتوانه وابسته هستند به شما اجازه استفاده رمزی از پشتوانه می دهد. این باعث می­شود که به راحتی با تبادلات رمزی روی دلار سرمایه گذاری شود. حداقل روی ارزش دیگر رمزارزها از منظر افراد ناآشنا با رمزارز تاثیر میگذارد. این با مقایسه ارزش رمزارز با پشتوانه ای که بیشتر مشهور است اتفاق می­افتد.

به عنوان مثال اگر یک تبادل بدون پشتوانه باشد، باز هم هنوز می­تواند تتر یا استیبل کوین های دیگر را پشتبانی کند، شما می­توانید به نرخ ها و روندهای تتر نگاهی کنید و آن را با دیگر رمزارزها مقایسه کنید و در آن صورت به بینشی از دلار آمریکا خواهید رسید، چراکه تتر و دلار حرکات مشابهی دارند.

استیبل کوین ها معاملات سریع و مقرون به صرفه ای دارند.

 برای آنهایی که در مورد صندوق ها به عنوان پشتوانه نگاه می­کنند، استیبل کوین ها یک متد سریع و به صرفه است. تراکنش سریع و با کارمزد کم با دیگر رمز ارزها ایجاد کنید. در عین حال میدانید که ارزش استیبل کوین همان مقدار پشتوانه مورد نظر است.  به عنوان مثال دو نفر را فرض کنید که هر دو مقداری تتر و دلار دارند، آنها میخواهند برای یکدیگر به هر دو روش پول ارسال کنند. ارسال دلار بین بانکی حداقل یک روز کاری زمان می­برد و کارمزد زیادی هم صرف خواهد شد. زمان و کارمزد نیز بیشتر خواهد شد اگر این دو حساب در دو کشور مختلف باشد. ولی بر خلاف این تراکنش تتر خیلی ارزان و تقریبا آنی انجام می­شود.

به دلیل اینکه تتر به عنوان وثیقه با دلار آمریکا حمایت می شود، هر دو طرف می توانند خیلی راحت تتر را به دلار و یا بالعکس تبدیل کنند. حتی ممکن است یک نفر پشتوانه خود را به استیبل کوین تبدیل نماید، وجوه را به عنوان سکه به گیرنده ارسال نماید و سپس گیرنده آن را به پول نقد و یا پشتوانه مالی تبدیل نماید.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

یک × پنج =