شکایتی علیه پروژه SafeMoon، سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده آن را هدف قرار می‌دهد - وبلاگ

شکایتی علیه پروژه SafeMoon، سلبریتی‌های تبلیغ‌کننده آن را هدف قرار می‌دهد

به تازگی شکایت جدیدی علیه پامپ و دامپ‌های پروژه SafeMoon ارائه شده که ادعا می‌کند این پروژه، به کمک برخی سلبریتی‌ها، سرمایه‌گذاران را با تبلیغات گمراه‌کننده به سوی خود جذب کرده بود.

طبق گزارش‌ها، شاکیان این پروژه در پی ارائه این شکایت جدید، محاکمه سلبریتی‌ها و نیز برخی اینفلوئنسرهای رسانه‌های اجتماعی از جمله جیک پائول (Jake Paul) را به دلیل مشارکت در فرآیند پامپ و دامپ مربوط به توکن‌های SafeMoon خواستار شده‌اند.

توکن SafeMoon، که به عنوان رمزارز بومی بلاکچین BNB Chain شناخته شده، ظاهراً برای جذب سرمایه‌گذاران با تبلیغات گمراه‌کننده به سوی خرید آن، از چندین سلبریتی کمک گرفته که در میان آن‌ها نام نوازندگانی مانند نیک کارتر (Nick Carter)، سولجا بوی (Soulja Boy)، لیل یاکتی (Lil Yachty ) و اینفلوئنسرهای یوتیوبری با نام‌های جیک پائول و بن فیلیپس (Ben Phillips) نیز مشاهده می‌شود.

طبق این شکایت، پروژه SafeMoon و شرکت‌های تابعه آن، با گمراه کردن سرمایه‌گذاران در راستای خرید توکن‌های SafeMoon به بهانه سودی که به وقوع نپیوست، دقیقا از شرکت‌های هرمی و طرح‌های کلاهبرداری دنیای واقعی تقلید کردند.

توئیت جیک پائول در مورد خرید توکن SafeMoon – منبع: توئیتر
ترجمه: همه به SafeMoon احتیاج دارند؛ در غیر این صورت، این تصویر شما خواهد بود.

سلبریتی‌های استخدام شده در این فرآیند، با استناد به «توکن‌سوزی» و «توکنومیک» اکوسیستم این پروژه به عنوان محرک‌های کلیدی در مورد پتانسیل رشد قیمت توکن SafeMoon، دنبال‌کنندگان خود را متقاعد کردند که بر روی این توکن سرمایه‌گذاری کنند.

علاوه بر این، شکایت مذکور با ذکر چندین مثال اشاره می‌کند که سلبریتی‌های نام برده، تبلیغات خود را تا رسیدن حجم و قیمت این توکن به مقدار کافی با موفقیت انجام داده‌اند، تا جایی که توکن SafeMoon در طی تنها چند ماه، رشدی چند برابری را شاهد بود. در همین زمان نیز خروج ناگهانی مدیران این شرکت، به طور همزمان با افت قیمت توکن‌های SafeMoon آغاز گردید.

ناحیه زرد رنگ، دقیقا با آغاز روند نزولی قیمت و همزمان با خروج مدیران آن از پروژه همزمان است – منبع CoinMarketCap

این شکایت همچنین، با اشاره به فروش آهسته حجم بالایی توکن‌های SafeMoon و تورم بالای حجم معاملات سرمایه‌گذاران خرد، سلبریتی‌های مربوط به این پروژه را به نوعی تلاش برای کلاهبرداری «راگ‌پول» متهم نموده است:

«فعالیت‌های تبلیغاتی نادرست این مبلغان، حجم معاملات مورد نیاز برای فروش و دامپ توکن‌های SafeMoon بر سر سرمایه‌گذاران ناآگاه توسط متهمان را ایجاد کرده است.»

توئیت جیک پائول در مورد خرید توکن SafeMoon – منبع: توئیتر
ترجمه: یک سال پیش، قبل از ایلان، در مورد DOGE صحبت کردم. سه ماه پیش در مورد SafeMoon صحبت کردم و حالا در مورد YUMMY صحبت می‌کنم.

به نظر می‌رسد این شکایت که توسط شاکیان، بیل مِریفُوِیدِر (Bill Merewhuader)، کریستوفر پولایت (Christopher Polite) و تیم وین (Tim Viane) تهیه و ارائه شده، به دنبال آن است که مسئولان این اتفاق، به تمام افرادی که از تاریخ ۸ مارس سال ۲۰۲۱ تا کنون، توکن‌های SafeMoon را خریداری کرده و قربانی ادعاهای دروغین این پروژه بوده‌اند غرامت پرداخت نماید.

بازاریابی یا افزایش آگاهی؟

یکی از بزرگترین اتفاقات برجسته در رویداد بزرگ سوپر بول سال ۲۰۲۲، تبلیغات رمزارزی فراوانی بود که در جای‌جای این مسابقات به چشم می‌خورد. اما در میان این هیجانات تبلیغاتی، صرافی رمزارزی بایننس، یک کمپین بازاریابی را راه‌اندازی کرد تا به کمک آن، در مورد هیجانات پیرامون رمزارزهای جدیدی که توسط سلبریتی‌های معروف ایجاد شده به سرمایه‌گذاران هشدار دهد.

البته به نظر می‌رسد که هدف اصلی و نهایی بایننس از راه‌اندازی این کمپین، هدایت کاربران جدید به سوی پلتفرم این صرافی و ابزارهای آموزشی رمزارزی موجود در وب‌سایت بایننس بوده است، اما به هر طریق، می‌توان اظهار داشت که همین اقدام نیز تا حدی در زمینه رشد سطح آگاهی افراد در مورد رمزارزها مؤثر بوده است.

Rate this post

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

13 − 4 =